Vegan Coconut Rizotto

V poslední době jsem se přesvědčila o tom, že vaření mi jde rozhodně lépe než pečení, protože moje pokusy nahradit při pečení všechen tuk, vajíčka a bílou mouku zdravějšími alternativami ne úplně vždycky (spíš téměř nikdy) vycházejí. Obzvlášť miluju veganskou kuchyni, protože vzhledem k tomu, že se v ní nevyskytuje maso a vejce, jídlo je hotové prostě až chutná dobře. Nemusíte se strachovat, že něco bude příliš syrové nebo dokonce bezpečné k jídlu …

A právě tak nemůžete udělat chybu ani u tohoto receptu na jednoduchou, ale vynikající kokosovou rýži s opečenou zeleninou a voňavými bylinkami 🙂
 
Recently I realized that I’m much better in cooking than in baking, because my attempts to substitute all the fat, eggs and white flour with healthier alternatives are not always very succesfull. I prefer vegan cooking recipes, because there is no meat, no eggs and the meal is ready when it just tastes delicious enough. You don’t have to care if it’s too raw or if it’s safe to eat …

And so you can’t make a mistake by trying this recipe for an easy but delicious coconut rice with baked veggies and fragrant herbs 🙂 

 


Poslední dny byly jaksi náročné. Od toho, co jsem přijela z Londýna mě pořád bolelo v krku, jeden den v pohodě a druhý den jsem se zase ráno probudila s tím, že nemůžu polykat. Doktorka na nic nepřišla, takže jsem to léčila čajem a strepsilem. K tomu se přidala škola – v pondělí a ve středu odpoledne pohodička doma, v úterý po škole chodím na celé odpoledne na angličtinu do jazykovky, ve čtvrtek se vracím z tělocviku domů okolo čtvrt na pět a v pátek mě čekaly taneční – na které jsem se jediné z toho týdne těšila, ale nakonec jsem místo toho zůstala po celém tom týdni úplně vyřízená doma v peřinách …
Díky tomu všemu jsem už nějakou dobu ani necvičila a všimla jsem si, že když necvičím, jde s tím do háje i jakákoliv moje snaha o zdravé stravování. Takže poslední cca dva týdny jsem se dopoledne vždycky držela, ale odpoledne, kdy jsem byla doma a měla příliš moc času nebo jsem naopak přišla unavená ze školy, jsem se naplácala vším možným a v hrozném množství.
Dneska už jsem relativně v pohodě a měla jsem tak konečně o něco aktivnější den a poprvé v životě jsem se vydala do posilovny 😀 Strávili jsme tam s bratrem asi dvě a půl hodiny, při čemž polovinu času jsme jen procházeli kolem stylem “co se s tím sakra dělá?” a zkoumáním, kam si dát nohy, ruce, hlavu … Přesto z toho mám fajn pocit, docela jsem si zamakali a určitě plánuju chodit do posilovny častěji !

Last days were kind of difficult. Since I came back from London I’ve had sore throat, one day it was okay and the next day I woke up with really bad pain in my throat. The doctor didn’t find out what is it from so I cured it just with hot tea. Plus the school – on Mondays and Wednesdays I have free efternoons, on Tuesday I spend all afternoon in language school at English lesson, on Thursday I come back from PE about quatre past four and on Friday we have dancing lesson – the only thing I was really looking forward but at last I stayed in my bed instead …
Due to this I didn’t workout for some time and I reliyed that when I don’t workout, my healthy lifestyle is away at all. So for the last cca two weeks I ate quite good foor in the morning but then in the afternoon and in the evening I was either so tired or I had so much free time, that I ate crazy amount of very crap food.
Now I finally feel alright and I had more active day today. For the first time I visited the gym! I went there with my brother and we spent about 2,5 hours there but we spent about a half of that time by walking around the machines and saying “what the fu*k is this for?” and discovering where we should put our arms, legs, head … However I have a nice feeling about it, we were sweaty and tired when we came home .. and I definitely plan to go to the gym more often !

  

 
 

vegetarianveganraw
sugar freegluten free / bez lepkudairy free / bez mléčných výrobkůeggs free / bez vajecnuts free / bez ořechů

Ingredients (3 porce/ 3 portions):

  • Kokosová rýže / Coconut rice 
    • 1 hrnek rýže / 1 cup rice
    • 1 lžíce kokosového mléka  / 1 Tbsp. coconut milk
    •  2 lžíce strouhaného kokosu / 2 Tbsp. grated coconut
    • sůl / salt
  • Pečená zelenina / Baked vegetables 
    • 1 mrkev / 1 carrot
    •  1 hrnek na kostičky nakrájeného celeru / 1 cup diced celery
    •  1/2 červené papriky / 1/2 bell pepper
    • olivový olej / olive oil
    • tymián, bazalka, sůl / thyme, basil, salt
How to:
  • Rýži povaříme ve vodě s kokosovým mlékem, strouhaným kokosem a špetkou soli. / Cook the rice with coconut milk, grated coconut and a pinch of salt.
  • Zeleninu umyjeme, nakrájíme, ochutíme solí a čerstvými nebo sušenými bylinkami. / Clean and dice the vegetables and spice with fresh or dried herbs.
  • Zakápneme olivovým olejem. / Add a bit of olive oil.
  • Pečeme v troubě na 180°C cca 25 minut – tou dobou bude už hotová i rýže. / Bake in the oven for 180°C for about 25 minutes – the rice will be ready too.

2 thoughts on “Vegan Coconut Rizotto

Leave a comment